California Highway 1, vervolg

5 april 2018 - Half Moon Bay, California, Verenigde Staten

Vandaag doen maar een klein stuk, we zitten voor de komende dagen ruim in onze tijd. Ik vind dat wel zo prettig, na een drukke 3 weken lekker uitbollen. Gisteren hebben we met Sharon, de nicht van Toiny afgesproken om a.s. maandag bij haar op bezoek te gaan in Lodi om dan dinsdag terug te rijden richting San Leandro waar woensdagochtend de camper moet worden ingeleverd. Morgen willen we in of bij San Francisco een camping zien te vinden om dan zaterdag en zondag die leuke stad nog een keer te bezoeken.
Het stuk van Hwy 1 van Monterey tot Santa Cruz is weinig interessant, veel snelweg en erg druk. Veel landbouw en fruitteelt in dit vlakke stuk. Er zijn nogal wat groenten- en fruitstalletjes langs de weg, het is blijkbaar de tijd van de kiwi's (10 voor 1 dollar) en avocado's.
In Santa Cruz bezoeken we nog een replica van de oude Spaanse missie, het origineel werd tijdens een aardbeving verwoest. Leuk, maar meer ook niet. In de gift-shop met allerlei devotionalia klink de hele tijd zeer stichtelijke muziek, daar moet je wel van houden als je daar als vrijwilliger werkt.
Na Santa Cruz verdwijnt het meeste verkeer, de 1 draait naar de kust en loopt voorlopig weer vlak langs de oceaan. We drinken koffie in een tentje langs de weg, de brouwerij vlakbij was nog gesloten. Hier probeer ik via de mail een camping voor de komende 3 nachten te reserveren, benieuwd of het gaat lukken.
We draaien zo tegen drieën het Half Moon Beach Statepark op, het bordje Campground Full negerend. En ja hoor, er was toch nog een plek, als we er tenminste op passen. Dan blijkt het voordeel van een kleiner model camper en dus staan we weer voor een nacht, pal voor het strand van de Atlantic.
We bezoeken nog even naar het plaatsje, bijna een half uurtje lopen verderop en drinken een lekkere Anchor steambeer uit SF in een historic Alehouse bij lekkere muziek. Als we teruglopen begint het te druppelen, tijdens het eten en het schrijven van dit stukje regent het gestaag. Morgen wordt er nog meer regen verwacht en gaan we over de Golden Gate bridge naar de camping, die via mail heeft laten weten 'excited' te zijn om ons te ontvangen, als we morgenochtend tenminste de creditcard gegevens nog even doorgeven.