the End

11 april 2018 - Internationale luchthaven van San Francisco, Verenigde Staten

Als ik dit schrijf in het hotel bij SF Airport zit de vakantie erop. Eergisteren zijn we naar de nicht vanToiny gereden met onderweg een prachtig Wetlands gebied. We worden er zeer enthousiast en gastvrij ontvangen door Sharon en haar man Paul, ook de honden lijken blij ons te zien. We zetten de camper op de oprit, plaats genoeg (er staan nog 3 andere auto's). Achter in de tuin staat een oude treinwagon, misschien komt er nog ooit een gastenkamer in. Het is een hele gezellige avond, we kijken ook nog naar de Disney film Cars, die gaat o.a. over Route66. De volgende ochtend maken we nog een wandeling met de honden door de wijngaarden en kersenboomgaarden naast hun huis, voordat we naar de laatste camping vertrekken. Daar, in een fraai gelegen State Park maken we de camper schoon, laten de afvaltanks leeglopen en pakken we de koffers in. Toch altijd weer een licht weemoedig moment, de vier weken zijn weer voorbij gevlogen, wat rest zijn de herinneringen (en de vele foto's natuurlijk).
Route 66 was een geweldige ervaring, de sfeer van vroeger is op veel plekken goed bewaard gebleven en je krijgt een goed beeld van alles wat de mensen die zo'n reis destijds ondernamen tegenkwamen. Het moet regelmatig flink afzien geweest zijn! Maar ook de side-trips waren zeer de moeite waard, waarbij vooral Joshua Tree NP (opnieuw) veel indrukken achter laat.
Opnieuw trof ons de vriendelijkheid van de meeste Amerikanen en ook de toegankelijkheid, maar ook de afschuwelijke hoeveelheid afval die ze overal produceren. Veel Trump tegenstanders, maar iemand moet toch op hem gestemd hebben? "Gelukkig" hebben we er daarvan ook een ontmoet. Schokkend vond ik het wel: "Trump spreekt de waarheid, alle anderen liegen"! Dat jullie in Europa dat niet zien! En dan de heiligverklaring van het 2e amendement, het recht om wapens te dragen. Ja ga maar eens praten met de ouders van de scholieren die willekeurig neergeschoten zijn. Ik ben de discussie maar niet aangegaan.
We hebben in 28 dagen ruim 6400 km afgelegd met een gemiddeld benzine verbruik van 1 op 5,5 door 9 staten, leuke dingen gezien, hele mooie en indrukwekkende dingen ook, leuke mensen ontmoet, kortom een prachtige vakantie!
Tot ziens!
Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl