San Francisco 1

6 april 2018 - Larkspur, California, Verenigde Staten

Regen, dat is het eerste wat we horen als we wakker zijn. De oceaan grauw onder een flink wolkendek. Tsja, niks aan te doen natuurlijk en de weersverwachting voor de komende 24 uur geeft weinig verandering te zien.
Er komt een mail binnen van de camping, reservering bevestigd voor 4 juni!! Snel mail terug en even snel antwoord, reservering omgezet naar vandaag. Later blijkt dat ze bij berichten van Europeanen de datum standaard converteren naar Amerikaans formaat (m/d/j), terwijl ik het Amerikaanse formaat al gebruikt had in mijn mail.
We rijden nog een 20 tal km's door het platteland, waarna het stedelijk gebied begint. Druk, heel druk natuurlijk, maar zolang je maar op je eigen baan blijft is er eigenlijk niets aan de hand. De borden zijn groot en duidelijk genoeg en na een half uurtje San Francisco rijden we de Golden Gate Bridge op, nog steeds in de regen wat de foto's niet ten goede komt. We zien nog we beneden onsl zo'n rondvaartboot waarmee we in 2011 een tocht hebben gemaakt. Niet snel daarna komen we op de camping aan, we wisten al dat ie erg duur is (zoals alle campings in deze regio), maar met de ANWB kaart ging er 10% van de prijs af. Zeer vriendelijke en behulpzame beheerders, uitgebreide informatie over SF en de vervoersmogelijkheden. Ze vertelden nog dat Yosemite NP voor een deel ontruimd wordt vanwege de verwachte extreem hoge waterstand van de rivier. Een gevolg van de vele regen in combinatie met de sneeuw die er nog ligt. Nou, dan hebben wij het hier zo slecht nog niet. Morgen de stad in.